Best year in Movies ever?

Friends; best year of Movie?

For me? 1987 Predator, the running man, raising arizona, robocop, hamburger hill, dirty dancing(meh to me but a lot love it), the monster squad, lethal weapon, the lost boys, the princess bride, Space Balls, The stepfather, planes trains and automobiles.. yep.

This year was actually quite good.

One year I always remember was the dark Knight, milk, frost/Nixon, slumdog, the wrestler, Benjamin button.
Whatever year that was. Phone Post 3.0

The year Ray won was pretty solid it had walk the line and the aviator in it. A good year for leading performances anyway Phone Post 3.0

1994
The Shawshank Redemption

Pulp Fiction

Forrest Gump

The Lion King

Dumb and Dumber

Clerks

True Lies

Ed Wood

Ace Ventura: Pet Detective Phone Post 3.0

As much as I love predator, the running man and a shit load of 87 movies.

I'm going with 89
Road house
The burbs
Uncle buck
Back to the future 2
Lampoons Christmas vacation
Batman never touch another mans reubarb
Kickboxer
An motherfucking tango an cash Phone Post 3.0

Hard question to answer, but 80's movies are my absolute favorites.

 

Even if it was garbage (which many were,) I loved it because it was from the 80's.

 

I will agree with RVD and or/any other year in that decade.

 

 

1984

Beverly Hills Cop
Ghostbusters
Indiana Jones and the Temple of Doom
Gremlins
The Karate Kid
Police Academy
Footloose
Purple Rain
Amadeus
Revenge of the Nerds
Red Dawn
The Terminator
The Killing Fields
A Nightmare on Elm Street
Sixteen Candles
Once Upon a Time in America
This Is Spinal Tap
Top Secret! Phone Post 3.0

1985

http://www.imdb.com/year/1985

RyannVonDoom -


Friends; best year of Movie?



For me? 1987 Predator, the running man, raising arizona, robocop, hamburger hill, dirty dancing(meh to me but a lot love it), the monster squad, lethal weapon, the lost boys, the princess bride, Space Balls, The stepfather, planes trains and automobiles.. yep.

Also Full Metal Jacket Phone Post 3.0

1999 was great

Fight Club
American Beauty
The Matrix
Blair Witch
The Green Mile
Eyes Wide Shut (I liked it!)
Any Given Sunday
Boys Don't Cry
South Park
Arlington Road
Boondock Saints
The Hurricane
Office Space
Ravenous
Summer of Sam Phone Post 3.0

1982

First Blood
Blade Runner
Conan
ET
Tron
Rocky 3
Fast Times
48 hrs
Porkys
Beast master
Star Trek 2 wrath of Kahn
Poltergeist
The Thing
Zapped
Creepshow
Friday the 13th pt3 (1st with hockey mask) Phone Post 3.0

1998 Phone Post 3.0

brody3316 - 1984

Beverly Hills Cop
Ghostbusters
Indiana Jones and the Temple of Doom
Gremlins
The Karate Kid
Police Academy
Footloose
Purple Rain
Amadeus
Revenge of the Nerds
Red Dawn
The Terminator
The Killing Fields
A Nightmare on Elm Street
Sixteen Candles
Once Upon a Time in America
This Is Spinal Tap
Top Secret! Phone Post 3.0

Correct. 1984 is by far the best year for Hollywood movies ever. Just like how 1991 is the utterly dominant year for great rock albums.

1994 isn't far behind, IMO.

wow. Every time someone posts a list I am like "yup, that has to be the best year", and then someone else posts another list and I am like "wow, ok that is the best year". 

brody3316 - 1994
The Shawshank Redemption

Pulp Fiction

Forrest Gump

The Lion King

Dumb and Dumber

Clerks

True Lies

Ed Wood

Ace Ventura: Pet Detective Phone Post 3.0


winner



 



 



best decade is 70's

Passive Jay -


wow. Every time someone posts a list I am like "yup, that has to be the best year", and then someone else posts another list and I am like "wow, ok that is the best year". 

Same. '84 & '94 are super impressive. Phone Post 3.0

1984 was epic

brody3316 - 1994
The Shawshank Redemption

Pulp Fiction

Forrest Gump

The Lion King

Dumb and Dumber

Clerks

True Lies

Ed Wood

Ace Ventura: Pet Detective Phone Post 3.0
Tombstone Phone Post 3.0

In for good movies to watch. Phone Post 3.0