Examples of why the MSM is the enemy of the people

New York Times issues massive correction after overstating COVID hospitalizations among children

Paper added over 800,000 to total of kids hospitalized with coronavirus

The New York Times issued a massive correction Thursday after the liberal newspaper severely misreported the number of COVID hospitalities among children in the United States by more than 800,000.

A report headlined “A New Vaccine Strategy for Children: Just One Dose, for Now,” by science and health reporter Apoorva Mandavilli, was peppered with errors before major changes were made to the story. The Times initially reported “nearly 900,000 children have been hospitalized” with COVID since the pandemic began, when the factual data in the now-corrected version is that “more than 63,000 children were hospitalized with Covid-19 from August 2020 to October 2021.”

The paper also botched actions taken by regulators in Sweden and Denmark and even bungled the timing of a critical FDA meeting.

“An earlier version of this article incorrectly described actions taken by regulators in Sweden and Denmark. They have halted use of the Moderna vaccine in children; they have not begun offering single doses. The article also misstated the number of Covid hospitalizations in U.S. children. It is more than 63,000 from August 2020 to October 2021, not 900,000 since the beginning of the pandemic. In addition, the article misstated the timing of an F.D.A. meeting on authorization of the Pfizer-BioNTech vaccine for children. It is later this month, not next week,” the lengthy correction stated in full.

1 Like

Media Mistakes in the Biden Era: the Definitive List

SHARYL ATTKISSON

Media Mistakes in the Biden Era: the Definitive List

32. Thurs. Oct. 7, 2021

The New York Times makes several corrections to an article by Apoorva Mandavilli.

First, it incorrectly stated that Sweden and Denmark had begin offering single doses of Moderna vaccine in children after safety issues were raised. Both countries actually halted use of the vaccine in children.

Second, the article wildly overstated the number of U.S. children hospitalized with Covid-19 from August 2020 to October 2021. (It’s unclear whether that number includes children hospitalized for other causes who happen to test positive and are asymptomatic.)

The article stated the number was 900,000. It was actually 63,000.

Also, the article had the wrong date for an FDA meeting about approving the Pfizer shot for children.

31. Thurs. Oct. 7, 2021

Business Insider publishes an allegation in a book by former Trump White House press secretary Stephanie Grisham. In the book, Grisham reportedly claimed that First Lady Melania Trump dissed the family of Rep. Steve Scalise during a White House visit after he was shot by a radical Bernie Sanders supporter at a Congressional ball game.

After the article was published, Scalise disputed the claim. Business Insider apparently did not interview him for the original story. The publication updated its storyto reflect Scalise’s challenge, which included photos of Melania Trump meeting with the Scalise family at the White House.

According to the updated story, Grisham said there was a different incident Scalise may not have known about. The updated story did not carry a notification pointing to the corrections or amendments.

30. Mon. Sept. 27, 2021

Some media, such as Axios, began deleting their unsupported reporting that claimed Border Patrol agents were whipping Haitian immigrants who had illegally crossed the border.

29. Thurs. Sept. 9, 2021

Washington Post reporter Jacob Bogage broke the news that U.S. Postal Service (USPS) workers were not included in President Biden’s Covid-19 vaccine mandate.

“That’s a massive chunk of the federal workforce – 644k & growing – that’s not required to be vaccinated,” tweeted Bogage.

However, Bogage and the Post later corrected the story to say that USPS workers are part of the mandate, after all.

28. Monday Sept. 6, 2021

On August 25, Associated Press corrects a false report it published, that was widely distributed, on August 23.

The report falsely stated that 70% of recent calls to the Mississippi Poison Control Center were from people who had ingested the medicine ivermectin to try to treat COVID-19.

The actual number was reportedly 1.4%, not 70%.

27. Sunday Sept. 5, 2021

Rolling Stone had to retract a false story it published claiming an Oklahoma hospital had been overrun by people who poisoned themselves with the Covid-19 treatment ivermectin, and that had resulted in gunshot victims and others being turned away or were left waiting for emergency care.

After the story was published, the hospital issued a statement that prompted a correction.

It turns out the one doctor quoted in the story hadn’t worked in the hospital in months, and the hospital had treated no patients related to ivermectin. Additionally, the hospital said, it has not turned away or delayed any patients in the ER.

KFOR News in Oklahoma reported the story but had an uncorrected version still published as of this publication.

Rolling Stone called its correction, which admitted it could not verify the allegations in the original story, and that the hospital had denied them, an “update.”

Many in media and online (including MSNBC, a podcast entitled “No Lie,” Daily Mail, Newsweek, NY Daily News, The Hill, Journalism professor Jason Johnson, Daily Kos and medical professionals) passed along the false report, as detailed in this thread by commentator Drew Holden.

1 Like

26. Thursday Sept. 2, 2021

Slate and other media falsely labelled a complaint about a man in the women’s spa locker room a “transphobic hoax.”

According to the complaint by women at the spa, one of whom recorded some of the aftermath and posted the video on social media, the man allegedly exposed his penis to a group of women in the locker room.

But some in the media chalked it up to a tale fabricated by the women as part of an anti-transgender hoax.

However, on Aug. 30, police actually filed charges of indecent exposure against the man, Darren Agee Merager. Meranger is reported to be a “serial sex offender.”

According to the New York Post, Merager is also facing multiple felony charges of indecent exposure over a separate incident in Los Angeles. He reportedly denied the allegations to the Post and said he is the one who is the victim of harassment.

25. Thursday Sept. 2, 2021

USA Today corrects a fact check that had bad facts.

A fact check article by David Funke had falsely claimedthat President Biden only checked his watch after a ceremony in which the bodies of U.S. soldiers killed in Afghanistan were returned.

In the false article, Funke made liars of the family members of fallen soldiers who saw Biden check his watch and said so to news reporters.

In correcting the article, USA Today continued to cling onto its narrative that there was something inaccurate about the watch-checking claim by changing the ratings from “partly false” to “missing context,” even though there was no relevant content missing.

24. Monday Aug. 30, 2021

Scientific findings effectively debunked reporting by media outlets such as Wired , which reported that social media videos showing Covid-19 vaccine injuries in January were “dangerous” misinformation.

In fact, the videos garnered the attention of scientists who investigated and concluded the videos depicted a Covid-19 vaccine adverse event called Functional Neurological Disorder (FND).

Researchers in the United Kingdom recently identified for study two additional casesof (FND) in women in their 30s after receiving Covid-19 vaccines. Read more here.

FND is a neurological disorder involving malfunctioning of the nervous system and how the brain and body transmit signals. Symptoms can include limb weakness, paralysis, tremor, spasms, problems walking, speech problems, tingling, vision loss, seizures, fatigue, anxiety, chronic pain, memory symptoms, and blackouts.

An analysis of Covid-19 vaccine adverse events showed hundreds of thousands of reports of such symptoms.

1 Like

23. Saturday Aug. 28, 2021

Writing about a major study in Israel that finds, like many others, natural immunity is far superior to vaccination for Covid-19, Meredith Wadman falsely writes in the journal Science that those who were infected with Covid-19 and gained natural immunity still benefitted from vaccination afterwards.

When the false information was flagged by a reader, Science deleted the false information and posted a clarification.

No word on how the fabricated science could have appeared in the article.

However, the mistake mirrors the same disinformation the Centers for Disease Control (CDC) got caught distributing in late 2020 and early 2021. The agency also falsely claimed studies at the time showed there was a benefit for previously-infected people if they got vaccinated. The studies showed the opposite. (More below the photos.)

When Rep. Thomas Massie (R-Kentucky) flagged CDC’sfalse information, signed off by their entire top team of immunization advisers, CDC top officials and scientists promised to correct it. However, the CDC scientists and officials continued to make the false claims to doctors and the public.

When Massie flagged it again, CDC’s ultimate correction was so obtuse, it continued to give the same wrong impression.

CDC continues to recommend that people with natural immunity get vaccinated, despite studies showing no benefit.

22. Saturday Aug. 28, 2021

PBS’ Hari Sreenivasan and others wrote that video of a violent passenger at Miami International Airport showed a “tantrum…like a 5 year old” against mask rules. Sreenivasan used the hash tag #COVIDIOTS.

However, according to news reports the incident involving a mentally troubled military veteran had nothing to do with masks.

1 Like

21. Thursday Aug. 12, 2021

The Texas Tribune “overstates” the number of children hospitalized in Texas with Covid-19 by a factor of more than 40 times. The article initially claimed more than 5,800 children had been hospitalized during a seven-day period in August. However, the true number was about 142 children in a week.

When the Texas Tribune corrected the story, it did not provide the correct number for the seven-day August time period during which it initially claimed 5,800 child Covid-19 hospitalizations. Instead, the newspaper gave a corrected total that spanned a period of five-and-a-half weeks: 783 children between July 1 and Aug. 9.

As an aside, while Covid-19 is grabbing the headlines, it was actually a different virus that was filling up more of those Texas ICU beds, according to the article: an unseasonable outbreak of respiratory syncytial virus, or RSV: “a highly contagious virus that can require hospitalization mostly among children… Within Texas Children’s, more than 45 children were hospitalized with COVID-19 on Wednesday, and hospital staff members have diagnosed over 1,600 cases of RSV.”

20. Thursday Aug. 12, 2021

Web MD, USA Today, and others falsely call the 2020 Sturgis, South Dakota Motorcycle Rally a Covid “Super Spreader” event. Dr. Anthony Fauci had furthered the false narrative on Meet the Press . But the “Super Spreader” claims about the event were false. Data analysis showed the rally wasn’t associated with anywhere near the national average of cases, and especially not the quarter million that some original claimed. Additionally, it was shown that many media reports used photos of a previous year’s rally, misrepresenting and misdating those photos as if they were taken during the pandemic.

19. Sunday August 8, 2021

USA Today’s Gabe Lacques, ESPN, The Denver Post, The Washington Post, Associated Press (AP), the New York Post, and other publications report, as if true without attribution, that a fan shouted a racial slur at a Miami Marlins player. However, an investigation revealed what many had said from the start: the fan was yelling the name of the Rockies team mascot, and that racist-minded observers mistook that for “the N-word.”

As of a week later, uncorrected headlines and/or with the false information remained accessible online (see below).

18. Monday July 26, 2021

The Associated Press corrects a story that falsely claimed CDC had released guidance in May stating that unvaccinated people don’t have to wear masks indoors. “The story should have said the CDC guidance released in May was that those who are vaccinated don’t have to wear masks indoors.”

17. Saturday July 24, 2021

The Associated Press corrects a story published July 24, 2021 that falsely claimed Florida had changed to weekly reporting on Covid-19 cases earlier in the month. Florida actually implemented the change a month before, in early June.

16. Monday July 19, 2021

The Associated Press corrects a story that falsely claimed a supposed decision not to prosecute former Commerce Secretary Wilbur Ross was made by the Department of Justice under the Biden administration. AP later said it was under the Trump administration.

15. Wednesday June 2, 2021

The Washington Post joins a cacophony of other media in finally correcting their false reporting that incorrectly claimed, early and often, that the Covid-19 “lab theory” was a “debunked” “conspiracy theory.”

Read and watch my Covid-19 origins investigation here.

14. Tuesday May 17, 2021

The Poynter Institute retracts a September 2020 Politifact fact check about a statement by Li-Meng Yan that falsely claimed, among other assertions: The genetic structure of the novel coronavirus rules out laboratory manipulation.

Many authorities have said that is not now and has never been the case. In light of growing recognition of that fact, Politifact added the following Editor’s Note to the original fact check:

When this fact-check was first published in September 2020, PolitiFact’s sources included researchers who asserted the SARS-CoV-2 virus could not have been manipulated. That assertion is now more widely disputed. For that reason, we are removing this fact-check from our database pending a more thorough review. Currently, we consider the claim to be unsupported by evidence and in dispute. The original fact-check in its entirety is preserved below for transparency and archival purposes.

13. Wednesday May 11, 2021

As people wait in long lines for gas, and even as the New York Times showed images of long lines in its news coverage, the newspaper claims in a Tweet that “there have been no long lines.”

Additionally, the same day the Tweet claims no “major price hikes,” consumers documented major price hikes up to $9.99/gallon, prompting President Biden to warn against gouging.

12. Saturday May 1, 2021

The New York Times, Washington Post and NBC News correct their false reporting about Trump attorney Rudy Giuliani. The articles all claimed Giuliani and/or One America News had received a “former warning from the FBI about Russian disinformation” prior to 2019 political scandals involving the U.S., Russia and Ukraine. Giuliani and One America News did not receive such so-called “defensive briefings,” after all.

The false New York Times article was written by William K. Rashbaum, Ben Protess, Maggie Haberman and Kenneth P. Vogel . Haberman and Vogel are repeat offenders on anti-Trump media mistake lists.

The false Washington Postarticle was written by Ellen Nakashima, Shane Harris, and Tom Hamburger.

And Ken Dilanian is on the error list again, at NBC News.

1 Like

11. Friday April 30, 2021

NPR, like many in the media, reports (as if it as somehow confirmed firsthand) that “President Donald Trump’s… allegations of election rigging and widespread voter fraud” are “false.” Instead, the reports should or could accurately say that NPR and other news outlets have not uncovered evidence of widespread voter fraud; yet, there is no indication any outlets conducted a widespread firsthand investigation to find or eliminate fraud.

NPR also calls the media outlet “Newsmax” “far right”-- when it is not. If NPR inserts such opinions and attacks in its news reporting, it should label them as opinions, or attribute them to a source, rather than claiming them to be fact.

10. Friday April 30, 2021

Newsmax corrects its 2020 election fraud reporting and apologized to Eric Coomer, director of product strategy and security for Dominion Voting Systems.

“Newsmax has found no evidence that Dr. Coomer interfered with Dominion voting machines or voting software in any way, nor that Dr. Coomer ever claimed to have done so…Nor has Newsmax found any evidence that Dr. Coomer ever participated in any conversation with members of ‘Antifa,’ nor that he was directly involved with any partisan political organization,” said Newsmax in a statement.

9. Tuesday April 27, 2021

A Politico article by with three bylines, EUGENE DANIELS, KRYSTAL CAMPOS and MICHAEL CADENHEAD, wrongly stated that Rep. Byron Donalds was “Florida’s first-ever Black Republican in Congress.”

In fact, he is third.

A correction added to the article didn’t explain how the basic research impacting the very premise of the article wasn’t done prior to publication.

8. Tuesday April 27, 2021

New York Post reporter Laura Italiano resigns after saying she was pressed to write an incorrect article claiming a book written by Vice President Kamala Harris was being distributed to children who illegally crossed the border into the U.S.

A correction to the Post article noted: “The original version of this article said migrant kids were getting Harris’ book in a welcome kit but has been updated to note that only one known copy of the book was given to a child.”

7. Monday April 26, 2021

Fox News corrects an earlier report that “incorrectly implied” a calculus involving Americans eating less red meat was part of “Biden’s plan for dealing with climate change.”

“That is not the case,” says Fox News.

6. Sunday, April 4, 2021

CBS’ 60 Minutes is accused of selectively editing a segment with Florida Gov. Ron DeSantis, a Republican, in a story that implied he is guilty of “pay-for-play,” linking a campaign donation from Publix grocery stores to the selection of Publix as a major Covid-19 vaccine distribution center. Numerous media outlets picked up the narrative.

After the segment, numerous Democrat political figures in Florida confirmed that, contrary to the implication in the report, Publix was recommended by other state agencies rather than the governor’s office.

Gov. Ron DeSantis answers a question from Sharyn Alfonsi of CBS’ 60 Minutes

Florida Division of Emergency Management Director Jared Moskowitz, a Democrat, tweeted, “I said this before and I’ll say it again. [Publix] was recommended by [Florida Division of Emergency Management] and [Florida Department of Public Health]. Period! Full stop!..No one from the Governors office suggested Publix…It’s just absolute malarkey.”

In remarks edited out of the 60 Minutes story, DeSantis also had explained that other stores were actually chosen for earlier vaccine distribution jobs before Publix.

Palm Beach County Mayor Dave Kerner, a Democrat, accused 60 Minutes of reporting “intentionally false” information, saying that the TV program knew the county-- not the governor’s office-- had been the one to request “to expand the state’s partnership with Publix” to help get more of the county’s elderly vaccinated.

5. Thursday, April 1, 2021

NPR corrects its book review by senior editor and correspondent on the Washington Desk Ron Elving that falsely claimed U.S. intelligence had discredited the story of the FBI obtaining and investigating material on Hunter Biden’s laptop.

4. Wednesday, March 31, 2021

The Atlanta Journal Constitution falsely reports that Georgia’s new voting integrity law would “limit voting hours.”

A later correctionacknowledged “nothing in the law changes” the hours: 7am to 7pm. It also pointed out that “experts say the net effect was to expand the opportunities to vote for most Georgians, not limit them.”

1 Like

3. Monday, Jan. 18, 2021

AP incorrectly reports that 200,000 small flags were placed on the National Mall to honor Americans killed by Covid-19.

But the flags represented people who couldn’t come to the inauguration, not COVIDdeaths.

2. Saturday, Jan. 9, 2021

The Washington Post’s Amy Gardner, AP, CNBC, Rolling Stone, and others falsely report that President Trump pressed a lead Georgia elections investigator to “find the fraud,” and told the investigator it would make them a national hero.

However, the actual recording of the call later made public revealed that Trump did not say either of those things.

1. Friday, Jan. 8, 2021

The New York Times reporters Marc Santora, Megan Specia and Mike Baker report Capitol Police Officer Brian Sicknick was killed by “pro-Trump supporters” who “overpowered” him and “struck him in the head with a fire extinguisher.”

But other reports the same day referenced Sicknick dying from a stroke.

The Times waited until mid-February to issue a correction, but still claimed-- citing no evidence and no autopsy report-- that Sicknick had died “from injuries in pro-Trump rampage.”

There was no explanation as to who fabricated the fire extinguisher story.

Read: Media Mistakes in the Trump Era: The Definitive List

EXCLUSIVE: Katie Couric covered up RBG’s dislike for taking the knee: Anchor says she edited 2016 interview to ‘protect’ the justice after she said people who kneel are showing ‘contempt for a government that made a decent life possible’

  • Katie Couric has admitted to editing out Ruth Bader Ginsburg’s controversial comments from her 2016 sit-down with the late Supreme Court Justice
  • Couric writes that she was faced with a ‘conundrum’ while working on the story for Yahoo! News, in her scathing new memoir, Going There, released October 26
  • The former Today show host reveals Ginsburg responded negatively when asked about people who kneel for the national anthem as a protest against racism
  • The published story did include quotes from the justice calling the gesture ‘dumb and disrespectful’ but omitted more controversial remarks
  • Ginsburg had also said that such protests showed 'contempt for a government that has made it possible for their parents and grandparents to live a decent life’
  • ’…which they probably could not have lived in the places they came from…as they became older they realize that this was youthful folly,’ she added
  • Couric claims that Ginsburg, who was 83 at the time, was 'elderly and probably didn’t fully understand the question’
  • She admits she ‘wanted to protect’ Ginsburg and felt that the issue of racial justice was a ‘blind spot’ for her

But she faced a ‘conundrum’ when Ginsburg made comments about Colin Kaepernick, the former NFL player who became the controversial figurehead behind the national anthem protest against racial injustice.

Couric felt that when Ginsburg said that people like Kaepernick were ‘dumb and disrespectful’ they were comments that were ‘unworthy of a crusader for equality’ like the liberal Supreme Court justice.

Wow. They have to manipulate interviews of the perceived pillars of justice, when the pillar strays from liberal dogma