Plane makes emergecy landing for angry passenger.

A flight from Las Vegas bound for Hawaii was diverted to LAX Wednesday morning over what police say was a passenger’s reaction to the price of an in-flight blanket.

Hawaiian Airlines flight #7 was a few miles off the Southern California coast when an unidentified 66-year-old passenger requested a blanket and was told the cost would be $12, according to Los Angeles Airport police.

Witnesses said the man argued he should not have to pay for a blanket because it was so cold. The passenger became upset and asked for the phone number to Hawaiian corporate headquarters to complain. According to police, he then said, “I’d like to take someone behind the wood shed for this.”

While there was no physical altercation, crew members refused service and the pilot made the decision to dump fuel in order to land at LAX at 10:15 a.m., police said. The man was escorted off the flight. Passengers recorded the lockdown on their cellphones.

“I thought it was ridiculous,” passenger Eileen Berstrom said. “First of all, it costs $12,000 for them to land here, and it’s a $12 blanket.”

After police and federal authorities took the man into the terminal, they determined he was not a threat and released him without filing charges. The man was able to fly to Hawaii on a different airline, police said.

The airline released the following statement regarding the incident:

“Diverting a flight is clearly not our first choice, but our crew felt it was necessary in this case to divert to Los Angeles and deplane the passenger before beginning to fly over the Pacific Ocean.”

If that was my flight to Hawaii, I'm wrapping that old fucker up in some warm duct tape and ordering a cocktail before I let him delay my sweet vacay.

1st of all the guy was an asshole but he really wasnt threatning the crew. It is stupid that they had to dump fuel and land the plane because some stewardess got triggered.

Couldnt they have just had a guy talk to the man and tell him what was going to happen? Didnt seem like an emergency landing for a grumpy old man was neccessary

Lol can't say I'm surprised in this day and age.

"“I thought it was ridiculous,” passenger Eileen Berstrom said. “First of all, it costs $12,000 for them to land here, and it’s a $12 blanket.”"

Airlines are fucking retarded.   Wasting all that time and money and inconvenincing everyone over a fucking $12 blanket which should be free in the first place.  

Ahh...the good ol days.  Free blanket, free food, usually a choice of some meat, chicken, or fish, peanuts, pillows, seats the size of an actual person instead of the size of a small ethiopian, your friends and family could go right up to the gate to see you off, you didn't get groped by some dumbasses who couldn't get hired as walmart greeters, etc..etc...    sure, the occasional plane was hijacked to cuba but usually no one got hurt.  

Nowadays air travel sucks the high hard one. 

Yet airlines claim to be losing money, I wonder why?

WTF you have to pay $12 for a crappy blanket now? That's some bullshit right there

I support the old guy. Blankets should be free.

What shitty airline doesn't give free blankets?. When I traveled to Peru over the summer I got blankets, pillows, and enough food to feed a family for a week lol. Plus all the HBO and movies I could handle, that flight learned me about Ballers!

I went to Cuba for 3 weeks last Jan over in to Feb.

3 hours before the flight you have to be there and through security and customs.

On the flight it's 12 bucks for a blanket that comes in a travel bag. (brought my own)

Ear phones for the movie are 10 bucks. (brought my own)

Meals you have to pay for now. (brought my own)

I was worried they are going to charge me per toilet use.

Jhay -

What shitty airline doesn't give free blankets?. When I traveled to Peru over the summer I got blankets, pillows, and enough food to feed a family for a week lol. Plus all the HBO and movies I could handle, that flight learned me about Ballers!

Flights to Peru are awesome. Pretty decent food and great movies I always get hammered with out fail lol

Airlines need to either suck it up and quote an all inclusive price like the good old days (and to be fair prices haven't really changed in 20 years, Americans are spoiled with traveling anywhere for under $200) or be crystal clear in their discrete pricing models. Personally, I like the pay for what you need model when I'm traveling solo. I usually need nothing and bring very little with me.

I hope everyone involved gets a good scolding!

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

But but, he said mean things!

IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

That's fucking hilarious

IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

well, that would be about $50k if they paid market for fuel, which none of the airlines do.

John Travoltage -
IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

That's fucking hilarious
No shit, a trip to Hawaii must use a lot of fuel.

Also what happens to the fuel, does it rain down on people?

IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

So the airline just dumps the fuel into the wind? Some sad fucks just get fuel dumped on their heads? Wtf?

Tim Duncan -
John Travoltage -
IronHands -

Probably a shit Airbus 330. From Vegas to LAX on a Hawaii flight, the pilot probably dumped 80,000 lbs of fuel in order to land. At, say 4.50 a gallon for Jet A, that was a fucking financial disaster.

That's fucking hilarious
No shit, a trip to Hawaii must use a lot of fuel.

Also what happens to the fuel, does it rain down on people?

vaporizes.