Wanting to buy a gaming computer. Clueless.

Looking to get into PC gaming, but I feel like I dont know where to begin. I have Googled it and got some pretty good information, but Id like to ask you guys for some first hand advice. Everyone was super helpful when it came to giving me info on a streaming box for Kodi, so I figured thered be some knowledgeable people here who could help me with this as well. 

Budget isnt super important. Of course, the cheaper the better, but I dont want my shit to be obsolete in a couple months. So any advice would be much appreciated. Thanks!

Do you think your skills are good enough to build your own?

its pretty damn easy these days, almost like putting together lego. The harder part is setting up the OS and trouble shooting if things mess up during the build. 

I just built a computer that can play most newer games at close to max graphics for about $1000 all in. 

Building PC TME KASINO OtherGround Forums 23 days ago
DaveFu
639 19650
 
 
What is your budget? What kind of games do you want to play? 
 
Do you have PC items already, like keyboard mouse monitor etc?
 
A lot of hardware on a pc ages really well. Some, not as much. 
 
 

Looked into this a while ago. Too expensive imo. 800- 1500 for good gaming pc or 250 for a ps4. I just got a ps4 and called it a day.

Southpaw76 - Looked into this a while ago. Too expensive imo. 800- 1500 for good gaming pc or 250 for a ps4. I just got a ps4 and called it a day.

For most people, that isn't a bad way to go.

Train Sumo - If u want a laptop,

http://store.hp.com/us/en/pdp/omen-best-value-laptop---17t-z8w54av-1

First things first,


Don't by a laptop, unless you have to. Even a small portable PC will crush the specs of a laptop for approximately half the price.

Here's a good blueprint. This is what I would do if I hadn't already made my PC

https://imgur.com/a/KhxA6

You can build a nice gaming pc for 800 easy. Gonna on reddit, pcmasterrace. There are great threads with buying guides and builds. Pc gaming is so much better than console.

Peg_leg - 

Do you think your skills are good enough to build your own?

its pretty damn easy these days, almost like putting together lego. The harder part is setting up the OS and trouble shooting if things mess up during the build. 

I just built a computer that can play most newer games at close to max graphics for about $1000 all in. 



With the help of Youtube, I could probably do it. Id like to be able to play every new game that comes out. Thats what I hate about PC gaming, I dont want to not be able to play something that I really want to. 

DaveFu - 











Building PC TME

KASINO

OtherGround Forums

23 days ago

DaveFu

639

19650


 


 


What is your budget? What kind of games do you want to play? 


 


Do you have PC items already, like keyboard mouse monitor etc?


 


A lot of hardware on a pc ages really well. Some, not as much. 


 


 


Hmm, Id probably be able to go as high as $1500. I have nothing at the moment. Ive been a Mac user for a few years, so anything I might have lying around is gonna be old as shit. I like all types of games. I really want to play that Star Citizen game and really anything that happens to come out that looks badass. 

big factor will be what games you want to play on it

Build your own! It's really not difficult nowadays and I find it a fun weekend project. Grab a few beers, put on some good music, have a fellow gamer buddy help if you can. It's rewarding and you can save a few bucks. Just takes a little time, patience and an ability to do some minor problem solving if it doesn't go perfect (like re-checking power connections, etc). I will say it'll take you as a first timer significantly longer then the people doing builds on youtube. Like I said, give yourself a weekend.

Jhay - 

big factor will be what games you want to play on it



Hmm, really I play just about everything besides strategy games. My favorite game of the last couple years is Witcher 3. Im obsessed with For Honor right now. I also really like the survival games. I play lots of stuff, so I am looking for something with the capability to play whatever comes out.

LgFriess - Build your own! It's really not difficult nowadays and I find it a fun weekend project. Grab a few beers, put on some good music, have a fellow gamer buddy help if you can. It's rewarding and you can save a few bucks. Just takes a little time, patience and an ability to do some minor problem solving if it doesn't go perfect (like re-checking power connections, etc). I will say it'll take you as a first timer significantly longer then the people doing builds on youtube. Like I said, give yourself a weekend.


Most of my buddies arent as hardcore as me and stick to mostly consoles, but I can drink some beer and and put it together.

Ippo Makunouchi -
LgFriess - Build your own! It's really not difficult nowadays and I find it a fun weekend project. Grab a few beers, put on some good music, have a fellow gamer buddy help if you can. It's rewarding and you can save a few bucks. Just takes a little time, patience and an ability to do some minor problem solving if it doesn't go perfect (like re-checking power connections, etc). I will say it'll take you as a first timer significantly longer then the people doing builds on youtube. Like I said, give yourself a weekend.


Most of my buddies arent as hardcore as me and stick to mostly consoles, but I can drink some beer and and put it together.

i7 7700 z270 gtx 1080 don't go less than this.  jay2cents and singulatary computers on youtube.  

also linustechtips on  youtube

Southpaw76 - Looked into this a while ago. Too expensive imo. 800- 1500 for good gaming pc or 250 for a ps4. I just got a ps4 and called it a day.
Shush.

Save your money

None of the good PC games require a "gaming PC" to play. And they havent for a long long time.

You can spend $300 or less at WalMart and play all the LoL, Dota, CSGO, Hearthstone, H1Z1, Overwatch, WoW, Minecraft, Smite, GTA etc etc for several more years.

dangerboy12 - Save your money

None of the good PC games require a "gaming PC" to play. And they havent for a long long time.

You can spend $300 or less at WalMart and play all the LoL, Dota, CSGO, Hearthstone, H1Z1, Overwatch, WoW, Minecraft, Smite, GTA etc etc for several more years.

You're using play very lose here.  If you don't give a shit about graphics and fps then sure. If you want to get in VR and play game with high or ultra settings you're full of shit. 

your fps will be fine on lower settings, and you will be plenty competitive. And VR is still in its infancy.

But yes, if you are a graphics guy, you will need to spend more. But with most of todays popular PC games, the graphics aren't even that great on high settings.